
Tak to zkrátíme – přes všechny peripetie jsme se nakonec prokousali do úspěšného cíle, v tomto případě k použitelnému, a hlavně funkčnímu motoru – „AC“ motor MM1906-2314 (2400kV, 23x14mm, 21g, max.15A, max.100W). Co bylo hlavními kritérii – rozměry, váha a aby spolehlivě fungoval kdykoliv, nejen když se mu chce …
Testoval jsem ho na své „stolici“ – dvakrát, nejprve na aku 3s a po montáži na letadlo a zpětné demontáži znovu na stolici a testy na 2s, páčto má Jiřík v letadle použito 2s …
Pár naměřených hodnot:
Vrtule GWS 6/3 oranžová – napětí 7,3V, proud 6A, statický tah 0,26kg, otáčky 12700 ot/min.
Vrtule Graupner 6,3/3 černá – napětí 7,1V, proud 8A, statický tah 0,3kg, otáčky 10900 ot.min.
Hodnoty slušné, pro mrňouse až až, jdeme do toho – namontovat, zkusit naladit aspoň nějaký potlačení a vyosení motoru (opět nějaká ta amatérská stolice na měření), pak kontrola těžiště (baterka posunutá co nejvíce dopředu), namontovat svůj přijímač (pro první let) a kontrola funkce a výchylek – dvojité výchylky SOP a VOP stačilo nastavit na 50% – a pak už jen doprava na chalupu a čekání na vhodné letové podmínky za účasti majitele modelu. Ale o vlastním létání až příště …
Ale ještě si dovolím jednu (?) poznámku – materiál modelu („polystyren“) fakt stárne, páčto i přes všemožné různé lepení a opravování a furt něco dál lámalo či odlepovalo – např. uši křídel, žebrování kabiny, balzové výztuhy křídel, držení předních poutacích kolíků a tak dále, takže bylo jasné, že letové obraty, přistání a transport budou muset být jemné, jinak je s polétadlem ámen …
Za sebe můžu opravu a motor jen pochválit,sice se lepilo ještě na letišti,gumička na protitah byla výborná volba.S tvýma rukama to lítalo až dost pěkně.Ještě dopočítej náklady,ať nejsi škodnej.
Neboj, já si něco vymyslím …. 🙂