SKYRC B6 neo – kapesní nabíječ skoro za hubičku …

Tak jsem po delší době navštívil budějckého modeláře – kolega chtěl konektory Dean-T a já potřeboval nová serva do Klacka – a protože jsem si nějak potřeboval zlepšit náladu, nadhodil jsem prodavači dotaz na téma „malý, lehký, jednoduchý a levný nabíječ“. Už párkrát se mi zde podařil dobrý kup, páčto občas měli něco staršího, již hůře prodejného, ale stále užitečného a náchylného k domluvení nějaké té slevy … No, tentokrát jsem ale na slevu nenarazil, bo prodavač zasmečoval cca měsíc starou, ještě teplou 🙂 novinkou, kdy i cena 1050Kč byla velmi lákavá – vytáhl ze šuplíku minikrabičku s nabíječem SkyRC B6 neo a z druhého šuplíku desky s návodem velikosti A4. Co si budeme povídat, nabíječ bych do toho návodu zabalil několikrát a ještě by mi kousek zbyl … 🙂

Zkouknul jsem zrychleně základní parametry, zjistil, že je to lepší, než jsem si vlastně představoval a pak urychleně zaplatil, než si to rozmyslím … 🙂 A protože mi hned potom volala žena, že už čeká na místě srazu, ani jsem si nic více neprohlížel, sbalil si svých pět švestek a s hubou od ucha k uchu vyrazil do víru velkoměsta … 🙂

Nabíječ jsem si pořádně prohlédl až v klidu doma a kupodivu se jal i číst návod, nejprve českou A4 a následně i anglickou miniknížtičku, která byla vložena na dně minikrabičky …

Tak takhle vypadá ten krasavec po vybalení (na fotce už je můj neumělý popis IN / OUT) – žena se ptala, co jsem si to koupil za barevnou hračku na vietnamské tržnici … 🙂 – je pravda, že já bych také dal přednost střízlivějším barvám, ale na druhou stranu, aspoň bude ten mrňous všude vidět …

 

Myslím, že nabíječ nemusím nijak extra popisovat, vše je v zažitém provedení, na napájení lze použít zdroj (či lépe akubaterii) o napětí 10 až 28V (super!!!) a nebo USB-C napáječ 12-20V (hmmm…). Minimální (spodní) mez napájecího napětí lze nastavit, takže lze ochránit napájecí baterii před podpětím (tedy nadměrným vybitím) – hmmm, první červíček s nápadem začal hlodat …

Na výstup lze připojit až šestičlánek Lixx (nebo adekvátní Nixx apod), pro nabíjení Pb aku je k dispozici několik režimů – ale, ale, dobití či oživení akubaterie v autě, že … A jako třešnička na dortu umí nabíječ i režim napájecího zdroje s nastavením napětí a proudového omezení – no eňo ňuňo, další nápadoví červíčci se rozlezli v hlavě … Jen režim napájecího zdroje je ukryt v menu jinde, než ostatní nabíjecí režimy, takže jej stále hledám a nakonec se stejně koukám do malého návodu, nuž, berme to jako bonus pro udržení pozornosti …

Po zapnutí napájení nabíječe nás pokaždé vyděsí varovná obrazovka, takové prosba nabíječe, že ho nemáme nechávat samotného, že se mu pak bude po nás stýskat … 🙂

Když enterem potvrdíme, že si jsme vědomi toho, že nabíjíme na vlastní riziko, dostaneme se do hlavních nabíjecích režimů – nemá cenu, abych to tady pitval podrobněji, všechny podrobnosti lze nalézt v návodu, zde jen ukázka obrazovky pro nabíjení Pb aku:

Apropo, asi jsem se o tom extra nezmínil, ale je jasné, že nabíječ umí i vybíjet …. 🙂

Jako bonus nám výrobce ještě přidal měřič Lixx článků přes servisní konektor („cellmeter“), nerad bych kecal, ale myslím si, že to měří už od dvou článků, když nemáme napájení (při napájení samozřejmě už od jednoho článku, že …)

Zatím na něj hýřím jen samými superlativy, až je mi líto mé milované Robbe PPI3, kterou od té doby tak trochu zanedbávám … Jedinou výtku k novému nabíječi mám (ale asi si budu muset zvyknout) – všude se používají dnes tolik oblíbené konektory XT60 (osobně proti nim nic nemám, furt lepší než např. Dean-T apod.), ale já jako „starý elektrikář“ mám všude použité klasické zdířky / banánky o průměru 4mm (v modelařině známé jako G4), takže jsem byl nucen začít vyrábět redukce. Nejprve několik potřebných, základních na napájení a na spojení a aku, ale pak jsem se tak nějak rozjel (jo, to je tak, když nakupujete v mém oblíbeném obchodě http://www.hezkyden.cz, kde kromě jiných super věcí mají i velmi solidní ceny konektorů – nejen XT60 a G4 …) a udělal si redukce všech myslitelných i nemyslitelných kombinací XT60-G4. Mnozí by si nad tím ukroutili hlavu, ale já jak se rozjedu s pájením, tak nevím kdy skončit …

A takhle pak vypadá základní krabička s nabíječem a konektory – teď mě napadá, že by se ještě hodilo nějak na víčko přidělat ten malý návod … 🙂

Jo, a ještě vlastně vyřešit, čím to celé budeme napájet, že … Na letišti je to jasné, to bude z autobaterie, nějakou přenosnou powerbanku ještě vymyslíme (viz první červíček a námět na další článeček …), ale co v dosahu el.sítě? No, ještěže máme hodné kamarády (díky, Martine P. :-)), kteří po nás „pohazují“ různé PC zdroje, takže stačí najít a upravit nějaký vhodný, že …

V zásobách nalezen Modecom MC-1D90DE, který dává 19,5V a 90W, což je nějakých 4,7A – no není to optimální kompromis mezi výkonem a velikostí? A očividně už jsem ho měl „v pazourách“, protože má na výstupu jen kousek kabelu se zdířkami G4, takže půjdou krásně využít moje redukce, prostě geniální … 🙂 A pro první zkoušky nabíječe už jsem měl hotovou redukci z klasického souosého napájecího konektoru (k jinému PC zdroji), šup s ní také do „zdrojové krabičky“, kdyby byla náhodou potřeba.

 

Teď už jen zbývá sjednotit servisní konektory na akumulátorech – bohužel, ne všude mám „standartní“ JSTčka – a můžeme vesele nabíjet. A pokud se zadaří, tak si ještě vyrobíme „kapesní“ powerbanku … 🙂

Edit: Uložení celého “arsenálu” pro nabíječ je na fotce – to malé červené, krčící se v levém dolním rohu je vlastní nabíječ B6neo (se “svými” konektory) a zbytek kufříku zabírá síťový zdroj s kabelem a hlavně “powerbanka” (4x Libox) s kabely, konektory, servisáky a měřáčkem … Jo, všechno chce své … :-). Apropo, všimněte si, jak velký je český návod, ve čtyřikrát přeložené velikosti A4 … 🙂 🙂 🙂

5 komentářů

  1. Zdravím všechny modeláře. Chtěl jsem se zeptat, šel by poslat český návod k B6 NEO na email? Děkuji za odpověď

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..